fbpx

בונים בית: על חימום תת רצפתי שמעתם?

הטרנד הירוק והעלייה הבלתי פוסקת במחירי החשמל והסולר, מביאים כל אחד מאיתנו לחשוב על פתרון חימום ביתי שיפיק תוצאה במינימום עלות. האם אכן ישנה דרך לחמם את הבית בצורה איכותית, בעלות נמוכה מהפתרונות הקיימים בשוק? מסתבר שכן. בואו להכיר את החימום התת רצפתי.

החלום הבלתי פוסק על דירת החלומות היא חלומם הרטוב של ישראלים רבים; אבל היצע הדירות הנמוך והמחירים המעט גבוהים, מובילים ישראלים רבים לוותר, בדרך אל החלום, על פריטים שונים שיוכלו בקלות לשדרג את רמת החיים בנכס החדש.

 

הבעיה מחריפה כשאנו מדברים על מי שהחליט לקחת יוזמה, לרכוש שטח המותר לבנייה ולבנות את ביתו על פי תכנון האישי. אבל מסתבר שדווקא בגזרת החימום ישנו פתרון יעיל וחסכוני, שמאפשר לכם ליהנות מחימום ביתי נוח ונעים בכל ימות החורף, בעלות תפעול נמוכה.

כדי לסקור את המוצר החדש, ישבנו לשיחה צפופה עם צוות המומחים של מתן פתרונות חימום, המשווקת ומתקינה מערכות לחימום תת רצפתי, וביקשנו תשובות לכל השאלות שלנו.

אז מה זה בכלל חימום תת רצפתי?
מערכת חימום תת רצפתי היא מערכת חימום המוסתרת במלואה מתחת לרצפת הבית, כך שקרוב לוודאי שגם אם ביקרתם בבית או בנכס כלשהו בו מותקנת המערכת, ונהניתם מחום נעים באמצע החורף, כלל לא הבחנתם בקיומה.

מערכת החימום עצמה מופעלת באמצעות הזרמת מים חמים, בצינורות הממוקמים מתחת לרצפת החדר, או באמצעות לוחות חשמל המפיקים אנרגיית חום. המערכת עצמה מפיקה את החום מהרצפה כלפי מעלה, כך שבפועל רצפת החדר תמיד חמה והאווירה בו נעימה-חמימה, בלי לייבש את האוויר.

השליטה במערכת מתבצעת באמצעות וסתים ייעודיים, שמאפשרים לשלוט בנפרד בעוצמת החום בכל חדר בו מותקנת המערכת. כך למעשה ניתן לחמם חלקים נקודתיים בבית, כמו חדר הילדים, בזמן שהמערכת כבויה בשאר חלקי הבית.

את אנרגיית החום שמפיקה המערכת ניתן להפיק באמצעי חימום שונים, כמו מערכת הסקה קיימת, ואפילו באמצעות משאבות חום המפיקות אנרגיית חום באפקט הדומה למזגן; כל זאת בחיסכון של כ-80% מעלויות החימום השנתיות בעבור כל בית בישראל, ללא קשר לתנאי מזג האוויר.

למה דווקא חימום תת רצפתי ולא הסקה?
נכון, שוק פתרונות החימום בישראל זוכה לעדנה מחודשת בכל חורף. עם הגשם הראשון, השוק מוצף בפתרונות חימום שונים ומגוונים. אבל בפועל רובם ככולם יספקו פתרון זמני בלבד, ויגררו אותנו לחשבונות חשמל או סולר גבוהים במיוחד.

היתרון המשמעותי של מערכת חימום תת רצפתי אל מול כל שאר הפתרונות הקיימים, הוא החימום האיכותי שמפיקה המערכת, שאינו מייבש את האוויר, ולמעשה יוצר אווירת חימום טבעית. חימום זה מתאפשרת הודות למקור החום שמופק מהרצפה כלפי מעלה, ולא על ידי חימום האוויר.

מלבד יתרונות החימום, היא מאפשרת לנו גם להתחבר אל מקורות הפעלה שונים, כך שבמידה ובביתכם כבר מותקנת מערכת חימום בסולר – תוכלו לבחור ולהתקין מערכת חימום תת רצפתית תוך יום אחד, ולהתחיל לחמם את הבית על ידי השימוש במערכת הקיימת.

למרות כל היתרונות הרבים שהוצגו לפנינו, היתרון הבולט והמשמעותי ביותר הוא החיסכון בעלויות החימום. מערכת לחימום תת-רצפתי יכולה לחסוך בקלות עד 80% מעלויות החימום, הודות לתצורת ההפעלה החסכונית של המערכת ולרמת היעילות האנרגטית שלה.

מה בדיוק כולל תהליך ההתקנה של חימום תת רצפתי?
למרות תצורת ההפעלה המתקדמת של המערכת, חשוב לדעת כי תהליך ההתקנה שלה אורך במרבית המקרים יום אחד בלבד, או במקרים מורכבים יותר כמה ימים בודדים.

בשלב הראשון מותקנים צינורות החימום מתחת לרצפה, המהווים את תשתית החימום של המערכת עצמה. התקנת התשתית מתבצעת בהתאמה לגודל החדר ולמבנהו, על מנת להוביל לניצול אנרגטי מקסימלי בהתאמה לחדר בו מותקנת המערכת.

לאחר שלב פריסת התשתית מגיע שלב החיבור אל מקור ההפעלה, בו מבוצע חיבור של התשתית אל מקור הפקת החום, אשר יחמם המים בפועל. מקור החימום יכול להיות מערכת הסקה קיימת, מערכת של משאבות חום בגדלים שונים על פי גודל התשתית וכן אמצעים נוספים.

לאחר שהתשתית הותקנה וחוברה אל מקור ההפעלה, מחוברים גם אמצעי השליטה במערכת, המאפשרים למשתמש לשלוט בעוצמת החימום ובפרמטרים נוספים. הווסתים מותקנים במיקום נוח מבחינת הלקוח, בהתאמה לכל חדר בו מותקנת המערכת.

נשמע מעולה! מתי אני יכול להתקין מערכת חימום תת רצפתי?
למרות היתרונות הרבים של המערכת, חשוב לזכור כי המערכת כמעט במלואה מותקנת מתחת לרצפת החדר או הבית; לכן השלבים היחידים בהם ניתן להתקין את המערכת הם בעת בניית בית חדש, או בעת שיפוץ בו נכללת גם הרמה של הרצפה.

למרות שפעולת ההתקנה נשמעת כמו פרויקט גדול, מדובר בהליך פשוט שאינו אורך יותר מכמה שעות, ואינו מעכב את הליך הבנייה או השיפוץ. בפועל – כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם מתקין מערכות לחימום תת רצפתי, כבר בתחילת השיפוץ או בשלבי תכנון הבנייה, ולתאם את מועד ההתקנה בהתאם להתקדמות.

אם אתם מעוניינים במערכת, אך עלויות ההתקנה גבוהות מידי עבורכם, חשוב שתדעו כי ניתן לבצע גם התקנה מדורגת. בסוג התקנה זה, צינוריות החימום מותקנות בשלב השיפוץ או בעת הבנייה בעלות נמוכה מאוד יחסית, ושאר הרכיבים מותקנים בשלב מאוחר יותר על פי בחירת הלקוח.

חיבור המערכת אל מקור הפעלה כזה או אחר, התקנת הווסתים או שילוב משאבת חום כמקור הפעלה, אורכים מספר שעות. ניתן לבצע אותם בכל שלב לאחר התקנת מקור החימום של המערכת, כך שבפועל אפשר לסיים את ההתקנה רק בסיום הבנייה, בלי להיגרר לעלויות גבוהות ולא מתוכננות כבר בתחילתו.

מערכת חימום תת רצפתי מפיקה חום נעים בדרך שונה מכל מה שהכרתם. אם אתם נמצאים בשלבי שיפוץ מתקדמים או בשלבי הבנייה של בית חלומותיכם – עצרו לרגע והגיעו להתרשם מהיכולות של המערכת באיכות ובחיסכון.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים