fbpx

הטעות למונח ג’קוזי, בריכות ספא ביתיות

בימינו, המנוף הוא שיטה מאד נפוצה כדי להוביל ולהתקין “בריכות ספא כיחידה אחת”. במילים ברורות יותר הכוונה לג’קוזי. זה השם שנשאר בפי האנשים. במקום ספא, מערכת ספא, בריכת ספא, בריכת עיסוי. כשבמקור השם ג’קוזי הינו שם חברה. כמו שרוב האנשים משתמשים במילה פלאפון במקום נייד.

בריכות ספא ביתיות” או ה”ג’קוזי“, נוצר ביחידה אחת כך שניתן יהיה ליצור מגוון של מקומות ישיבה בתוכו. כל מושב בפני עצמו, מצויד בפתח מים (הנקרא בשפה המקצועית פיוניות מים (ג`ט)) ולפעמים ביותר, כך שניתן יהיה להתאימם שיהיו מכוונים לחלקי גוף מסוימים. ניתן אוטומטית לסובב ולהזיז כמעט את כל פתחי המים (ג`טים), כדי להעניק מסאג` ובחלקם זרם המים ניתן לאוורור כך שייצור אפקטים נוספים.

שכיח היה שבשנות ה-70 ה”אמבטיות החמות” היו עשויות מעץ, אך היום ה”מערכות הספא הביתי ” שולטות בשוק, פשוט מאד כי כבר קל לייצר אותן, הרבה יותר קל להתקין אותן והן יעילות בהרבה יותר מבחינת יעילות האנרגיה. באמריקה בטעות עדיין מתבלבלים ומתייחסים ל”אמבטיות החמות” ג`קוזי לחצר, או כ”אמבטיית מערבולת” למרות שכולם הינם שמות מותגים. 

“בריכות ספא ביתיות” בדרך כלל נמוכות יותר מאמבטיות עץ, בגובהו מגיע ל: 80-95 ס”מ כדי שיוכל לעבור בקלות דרך דלתות ופתחים צרים יותר. משתמשים במנוף כדי להתקין את הספא בחצרות או במקומות שקשה להגיע אליהם.

בספא בדרך כלל יש בין 2 ל-3 משאבות מים, כאשר משאבה אחת משמשת לזרימת המים, שעוזרת בלולאת המחזור של החימום וניקיון המים ושאר המשאבות משמשות לפתחי המים. בבקרת בריכת הספא נמצאות יחידות ממוחשבות מתוחכמות. כיום ניתן למצוא מערכות עם תאורה מיוחדת, מערכות שמע ואפילו מערכות המשלבות חיבור אלחוטי לאייפוד.

 

מבנה בריכות הספא

הדופן החיצוני של הג`קוזי מחובר ביחד למשטח הפנימי עוד בזמן הייצור במפעל. הדופן הוא המקור לצבע, למראה ולנוכחות הספא, כך שיוכל להתמודד עם נזקי השמש, חומרי הספא ובלאי רגיל. את הדפנות האיכותיות לפעמים מעצבים כך שכבר בזמן הייצור, מכילים בתוכן מרכיבים נגד בקטריות וחומרים נוספים כדי שהדפנות יהיו עמידות יותר.

ישנן 2 שיטות עיקריות בייצור דופן חיצוני של בריכת ספא:

1. “ואקום קצף”, כלומר מניחים לוח אקרילי דק על תבנית חמה ובזמן שהיא מתחממת מלמעלה מושכים אוויר ריק לתוכה.

2. “תבנית מתחלפת”, מערבבים אבקת פוליאתילן בתבנית אלומיניום, אשר מתחממת ומסתובבת בתוך תנור ענק, כך שהפלסטיק יימס ויקבל את צורת התבנית.

הדופן התחתון של הדופן החיצוני, מעניק את החוזק שצריך כדי לתמוך במאות גלונים של מים ובמשקל של האנשים הנמצאים בתוך הג`קוזי. לא תמיד המארז חלק מחישוב הופעת המשקל. הדופן בדרך כלל עשוי משילוב של פיברגלאס יחד עם חומרי פלסטיק אחרים למרות שכיום החידוש הינו מערכות ספא העשויות מחומר טרמו פלסטי ללא שילוב של פיברגלאס שעלול לסרטן וגם לאטום פחות את בריחת החום ביחידה. חלק מהמפעלים מייצרים דופן תומכת מסביב וחלק משתמשים בתמיכה משנית של לוחות עצים או מתכת, המונחים מתחת למושבים ובנקודות לחץ כדי להקל על כמות הפוליאוריטן המוקצף שצריך. חלק מהחברות תומכות בהיקף המארז על ידי מסגרת של עץ או מתכת.

 

צנרת הספא מכילה מערכות שונות:
1. מערכת לחץ המעבירה מים לפתחי המים (ג`טים).
2. מערכת שאיבה המחזירה מים למשאבות.
3. מערכת פילטרים כדי לנקות את המים.
4. מערכת אוויר, כדי לאוורר את המים למסאג` עדין יותר, מערכת זו דורשת פתחים נוספים.
5. בחלק מדגמי הספא יש מנגנון של מסג`ר שעולה ויורד לאורך הגב מתקן זה נקרא מוטו מסג`
6. מערכת אוזון, שהיא מערכת עיקרית לתחזוקת המים ודורשת שיהיו לה צינורות והתקנים קבועים משלה.

מארז הספא הוא החלק המקיף את האמבטיה החמה, ומשמש גם כסוגר ומגן על הצנרת ויחד עם זאת כיחידה מעוצבת האורזת את כל המערכות יחד. במשך שנים רבות מארז הספא נעשה מעץ הסקויה או מעץ הארז ועדיין משמש כבחירה פופולארית. מארזי עץ דורשים תחזוקה רבה מאוד. הפופולאריות של החומרים סינטטיים עולה בשל התחזוקה המינימאלית שלהם.

 

יעילות האנרגיה

חומרי בידוד אפקטיביים עוזרים מאד לשיפור יעילות האנרגיה של הספא. קיימים מספר סוגים שונים של חומרי בידוד בספא: חלק מהמפעלים ממלאים את כל התא בקצף, כשאחרים מבודדים את הצד התחתון של החלק החיצוני, את התא מבפנים או את שניהם. לא מפתיע, אך הרבה מפעלים מפרסמים את חשיבות הבידוד, אך נוכל למצוא מעט מאד השוואות.

משאבות הספא והחימום מייצגות את רוב כוח התצרוכת והאמינות במגוון האמבטיות החמות.

התעשייה הגיבה בחיוב למחקר בנושא יעילות באנרגיה בבריכות ספא, אשר נלמדו על-ידי גורמי חברות אנרגיה בארצות הברית. בעקבות זאת “ועדת האנרגיה של קליפורניה” התעניינה ביעילות האנרגיה של כל מערכת ומערכת שיוצאת ממפעל כזה או אחר.

גם כיסוי הספא הראה שהוא מפחית את כמות המים המתאדים. בעקבות זאת ניתן להשיג כ-50% בהורדת הוצאות חימום ביחס לכך שהמים חשופים. 

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים