fbpx

ג’קוזי / בריכת ספא איכותיים, מעלים בצורה משמעותית את ערך הנכס

כידוע מספר אלמנטים קובעים את ערך הדירה,
כאשר הפרמטר המוביל הוא כאמור המיקום.
לאחר מכן מצטרפים גורמים נוספים כגון: גודל הדירה, גיל, קומה, חניה, מעלית,
דירה חזיתית או עורפית, משופצת או מוזנחת ועוד.
לא הרבה יודעים כי מערכת ג’קוזי או בריכת ספא במצב טוב יכולה להעלות משמעותית את ערך הנכס.

על פי איש הנדל”ן צחי אורן מנכ”ל אורן גרופ שעוסק בשיווק פרויקטים שונים בצפון תל אביב גורס כי ישנם מכשירים שונים שנמצאים בבית אשר מגדילים באופן משמעותי את האטרקטיביות של הנכס. “כמשווק בגוש הגדול אני יכול לומר כי כאשר לקוחות נכנסים לדירה שנמצאת בקו ראשון לים ג’קוזי בדירה תורם באופן כמעט מוחלט לעסקה להסגר הן במכירה והן בהשכרה. לאחר שלקוחות יוצאים למרפסת מערבית לים והם רואים ג’קוזי במרפסת והם חשים את האווירה ואת הפוטנציאל. שאר החדרים בדירה פחות מעניינים וסיכויי העסקה להיסגר גבוהים הרבה יותר מנכס מקביל נטול ג’קוזי”. צחי מוסיף: “לאחרונה קיבלתי דירה שלושה חדרים עם מרפסת 12 מטר והתקינו במרפסת ג’קוזי חסכוני במים. שווי השכרה עומד על כ-6,000 ₪ כשהלקוח ראה את הג’קוזי נפתחו לו העיניים הוא הסכים לשלם עבור הדירה 7,200 בלי להתווכח”.

צחי אומר כי ג’קוזי / בריכת ספא יכולה להוסיף בשעת מכירה עוד כ-100,000 ₪ לעלות הנכס. צחי מוסיף כי אנשים מחפשים היום בעיקר ג’קוזי או בריכת ספא חסכונית במים בגלל משבר המים. בנוסף מציין כי “המצאות סאונה בדירה מעלה אף היא באופן משמעותי את אטרקטיביות הנכס בייחוד בקרב הקהל יוצא חבר המדינות. ” כשאני מראה לאנשים יוצאי חבר המדינות דירות יוקרה שונות. ברגע הם רואים סאונה בדירה אני יודע שעשינו צעד אדיר לכיוון הסגירה. המחיר הופך כעת לפרט שולי”.

האדריכל אליחי סימנהאוס, העוסק בתכנון ועיצוב פנים של דירות יוקרה מעיד כי “בעבר נחשב הג’קוזי לסוג של אמבטיה משודרגת שרוב מטרתה הייתה להרשים את האורחים בעוד שלמעשה כמעט ולא הופעלה ולא נעשה בה שימוש של ממש. היום, לקוחות מבקשים מהאדריכל להציב ג’קוזים גדולים יותר (כ2מטר על 2 מטר) במרפסות ובגינות. הג’קוזים הגדולים בהחלט הופכים את הדירה אטרקטיבית יותר ובהחלט  מחזקים את ערך הנכס בנוסף לכך, ישנו תמיד איזור הסובב את מיקום הג’קוזי ובו ניתן למצוא מערכת קולנוע ביתית או לפחות טלוויזיה כדי שניתן יהיה גם לצפות בשידורים בזמן השכשוך המרגיע. מדף לבקבוקי וכוסות יין בהחלט תורם לשדרוג החווייה. כמו כן, מתלי מגבות מחוממים ומהודרים ומתקני שמע למוזיקה מרגיעה הם גם בקשות בהן אני נתקל בעת האחרונה מצד לקוחות שיודעים מה הם רוצים בביתם החדש”. טל תגר, מנכ”ל חברת איסמור המיבאת לארץ את מותג הג’קוזי HotSpring טוען כי “אנשים באים אלינו לקנות ג’קוזי בסה”כ על מנת להתפנק בסוף יום עבודה. ידעתי תמיד שבריכות ספא מגדילות את האטרקטיביות הנכס אך מעולם לא התעמקתי בכך שלמעשה ערך הבית עולה”. 

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים