fbpx

ג`קוזי. מילה בת 3 הברות שכייף לגלגל על הלשון.

אך האם חשבתם מה משמעות השם ג’קוזי?

מה כבר אפשר לומר על ג’קוזי שלא נאמר עדיין? מה כבר אפשר לומר על אבולוציה שלא קשור לקופים או בני אדם? כשמחפשים למשל בויקיפדיה, בגוגל ואחרים כשמנסים ללמוד על ההיסטוריה של הג’קוזי, התוצאות מפתיעות. 

באתר ויקי-מילון מדברים על האחים ג’קוזי בכל העניין הזה, אומנם שם משפחתם המקורי היה בכלל יקוצי אבל אנחנו לא קטנוניים, האחים יקוצי או ג’קוזי היו איטלקים שהיגרו לארצות הברית והפכו את כולנו למאושרים יותר.

מאותה נקודה עלומה ועד לימינו המופלאים מצוי האינטרנט בהכחשה נוראית: אין אזכור מה קרה מאז ועד לימינו אלה ניתן ליטול חירות מסוימת ולדמיין את ההתפתחות האבולוציונית של הג’קוזי כפי שהדמיון מתיר. ניתן להסכים שכל זה לא משנה כעת:  בריכות הספא כמות שהם היום הוא בפירוש פיצוי על כל אותן תלאות.

אני מנסה לדמיין את הג’קוזי לגינה הראשון מה שאנחנו קוראים לו ובצדק “גרסת בטא” אני מניח שבגרסה הזו אנטוניו השתרע על גיגית עץ או חרס ואילו ג’ורגיו כיווץ אץ אגודלו על פיית צינור שהתפצל מתוך צינור גדול יותר אשר הזרים את המים אל אותה גיגית.  “הי אנטוניו?” “כן אח”? “אנטוניו, נתחלף, כן”? “תן עוד שתי דקות בכייף הזה ג’ורג’יו”… כן?

בגרסא השניה כבר הבינו הכול כי לכולם מגיע ליהנות הגיגית גדלה וכבר קראו לה בשם המקודש “יקוצי”. הגיגית צופתה מצידה הפנימי בסוג של חרס או קרמיקה ויצאו ממנה שתי צינורות קטנים שיצרו לחץ, מתחתיתה נשאבו המים ויצאו שוב מהפתחים. הזמזום הזה העניק כנראה לחוויה את השם המפוקפק “הגיגית המזמזמת”.  “קרלה, פאולה ולואיגי’ הפסטה פטוציני מתקררת, הגיעו לשולחן בבקשה”…  הסוד הזה של הגיגית המזמזמת היה בשלב  הזה סוג של אושר איטלקי שלא נחשף מעבר לחומות הרובע האיטלקי .

מכאן ואילך תפסה אותה גיגית תאוצה מהירה ושוב לא הייתה נחלתם הבלעדית של האיטלקים. מספרים שאיזה יהודי חכם ובעל ניסיון חבר עם איטלקי והציע לו שותפות על העניין. דבר ראשון שינה היהודי את השם לג’קוזי כי יקוצי איך לומר? זה לא עושה חשק לטבול בגיגית.

הג’קוזי הותאם כעת לתקופת השפע  וצופה סוג של חרסינה לבנה. פלאי הטכנולוגיה סיפקו הגנה על פתח היניקה התחתי אך עדיין היה כדאי להתרחק מנקודה זו והפתחים הפכו לידידותיים. את לחץ המים סיפקו כעת משאבות שעשו הרבה מאוד רעש אבל אפשרו ליהנות מסוג של מסג’. “מאריו”? “כן סרג’יו”, “אתה נהנה בבריכת הספא”? “מה?” אתה נהנה בג’קוזי?” “מה”? “לא משנה אני מקווה שאתה נהנה במערכת הספא”…

את הג’קוזי כמות שהוא היום המציאה מחדש חברת Hotspring האמריקאית שהבינה שכדי ליהנות מחוויית ג’קוזי אמיתית… צריך להשתמש במיטב בטכנולוגיה ובמיטב החומרים שניתן להשיג כיום.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים