fbpx

האם ג’קוזי ובריכות ספא: יכולות להיות מסוכנות ?!?

ישנם אין ספור סיפורים על תאונות בג’קוזי וכתוצאה מכך
נגרמות פגיעות חמורות או אפילו מוות.

עם זאת, בדרך כלל חוסר ההבנה לגבי הגורם לתאונות כאלה
הופך את הדיווח קצת מעורפל וכתוצאה מכך יותר אנשים
אינם מודעים לסיבות האמיתיות שניתן אותן למנוע בבריכות ספא.

קיימת הסכמה שיש קצת סכנה בג’קוזי, סכנה כזו קל מאוד למנוע ולתכנן כראוי את הג’קוזי ללא כל בעיה. רוב הבעיות מתרחשות בג’קוזי, הבנוי לתוך האדמה כחלק מבריכה. הבעיה העיקרית עם ג’קוזי בנוי זה הצנרת אשר קבורה ומהווה בעיה גדולה עבור תחזוקת דליפות או סדוקים העלולות להתעורר. ולכן כיום רוב מערכות הג’קוזי שיש לאנשים בבתים הם ניידים. למעשה מעל 90% של בריכות הספא הפרטיים הוא ג’קוזי נייד.

הגורם העיקרי לתאונות בג’קוזי הוא היניקה באזור הרגלים שמושך מים בעוצמה גבוה, ישירות למשאבה ולא דרך מסנן. עוצמת היניקה החזקה בתחתית הג’קוזי יכולה בקלות ללכוד ולשאוב למטה ילד קטן או שיער ארוך ויכולה לגרום לטביעה במקרים מסוימים. עם זאת, בעיה זו לא צריכה להתרחש כאשר מעצבים בצורה נבונה את הג’קוזי.

שיקולי עיצוב:
למערכות ג’קוזי שמעוצבות היטב יש כמה מערכות הגנה מפני מצבי שאיבה מסוכנים העלולים להתרחש. כל אזור יניקה בג’קוזי צריך כיסוי המותאם באופן מוחלט. כמו כן קיימות בשוק מערכות יניקה עיליות המונעות שאיבה לקרקעית ואינן מסוכנות לחלוטין. עם זאת יש להקפיד על השגחה של ילדים ונוער בשביל להפחית סכנות.

בגלל שהחורים באזור היניקה קטנים, הסיכוי לשאיבה בכוח הזרם מופחת אך עדיין קיים, יחד עם זאת  ההוראה הבטיחותית היא להתקין את חורי היניקה בזוגות, כך שהיניקה בחור אחד לעולם לא ישאב בצורה מקסימלית וכך סכנת השאיבה תופחת. לעיתים מתכנני מערכות הג’קוזי מפספסים נקודה וזו!

קיימים בשוק מערכות ג’קוזי מוגנות,שמשאבות היניקה נמצאות בפתחי הכניסה של המסנן בחלק העליון של מפלס המים ,אשר אינם מהווים איום כלל. רמות היניקה של פתחי הכניסה האלה הם כל כך קטנים שכמעט ואין יניקה. אלה מערכות אשר נקבע בהם כללי בטיחות העוקפים את לחץ היניקה כחלק מהעיצוב שלהם. מערכות ג’קוזי מודרניים בטוחים יותר כיום – אבל חשוב מאוד להיות זהירים בג’קוזי בביתי נופש או מלונות בחו”ל. בדיקות בטיחות של מערכות ג’קוזי אינם אחידות ברחבי העולם.

כבר ברכישת ג’קוזי רצוי להתמודד עם חברה מכובדת ואמינה בשוק. חשוב לשאול על הנושא הבטיחותי כדי להבטיח בטיחות מקסימלית למשפחה שלך, עבור הג’קוזי שאתה קונה במיטב כספך. 

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים