fbpx

האם לבנות בריכה בחצר או לרכוש ג’קוזי לגינה?

שאלנו מעצב גינות….

כאשר המעצב מגיע לתכנן גינה חדשה אז בעלי הנכס שואלים האם מומלץ / מה עדיף לבנות בריכת שחייה או לשים מערכת ספא. במשך שנים רבות לא ענו על השאלה היות וחשבו כי מדובר במשהו מאד אינדיבידואלי וכל אחד שיעשה על פי רצונו, כיום ההמלצה לשואלים לחשוב על מספר נקודות: 

צריכת מים: בריכה הנה מקור לצריכת מים גבוהה לעומת מערכת ספא (ג’קוזי) שניתן למחזר את המים בו, במידה ומדובר בג’קוזי ללא שימוש בכלור ו/או ברום. יש לתת מחשבה על מצוקת המים האדירה בארצנו הקטנטונת.

עלויות תפעול: עלויות המים גדלו מאד בשנים האחרונות עקב היטלי הבצורת מה שמעלה באופן דראסטי את עלויות התפעול. למשל: חשמל, מים, חימום המים, בידוד, כיסוי למניעת חום המים….

מקום בחצר: גודל הבריכה וגודל הג’קוזי מהחצר. בבריכה יש צורך לחשב גם מקום לחדר מכונות.

זמן שימוש: כמה מתקופות השנה ניתן להשתמש. בבריכה משתמשים במקרה הטוב במשך חצי שנה היות ובחורף כולם מכסים אותה או מחממים אותה (משנה גם את העלויות תפעול…) לעומת ג’קוזי שניתן להתענג עליו כל השנה ובמיוחד מומלץ לטבול בו בחורף.

היתרונות הבריאותיים: במערכת ספא יש יתרונות בריאותיים, למשל הטבילה בה גורמת לפירוק מתחים ומפיגה מתח בשרירים (השרירים שכל היום עובדים), נלחמת בכאבי גב היות וטיפול בזרמי מים חזקים בתנועה מקילים על רקמות מודלקות בעמוד השידרה, מטפלת בבעיות שינה (ג’קוזי מעלה את חום גוף ועוזר להירדם, שינה רגועה ורצופה ללא הפסקות). 

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים