fbpx

כושר וטרמפולינה: שער למתחיל

להרבה אנשים מספיק לדעת שלקפוץ על טרמפולינה זו חוויה נהדרת, משחק מעולה ודרך מצוינת להעסיק את הילדים. אחרים אינם מסתפקים בכך ורוצים גם לדעת שהפעילות המהנה הזו גם תורמת להם לבריאות. עבורם אספתי קצת מידע לגבי הממד הבריאותי של הטרמפולינה – התעמלות ושימוש בטרמפולינה.

למה זה טוב?

חשוב לזכור שכמו לגבי הרבה נושאים שנוגעים לבריאות של הגוף שלנו, גם לגבי הערך הבריאותי של הטרמפולינה אין אחידות דעים מוחלטת. לדעת אלה המייחסים מעלות בריאותיות לשימוש בטרמפולינה היתרונות שלה נוגעים לכמה תחומים: כמו הרבה פעילויות גופניות, שימוש בה משפר סבולת לב-ריאה – לפי מחקר אחד שימוש בטרמפולינה יעיל יותר מריצה (!). כיוון שישנו שימוש בשרירים שונים בזמן הקפיצה (שרירי הבטן, הכתפיים, הרגליים ועוד) הרי שהיא תורמת לחיזוק קבוצות שרירים שונות. יש לה השפעה חיובית על הפחתת  כולסטרול והיא גם מסייעת לירידה במשקל. כמו כן שימוש קבוע בטרמפולינה תורם לשיפור הקואורדינציה, הגמישות והשליטה בתנועת הגוף במצבים שונים.

אימון בקפיצה הוא בעל תכונות ייחודיות שונות שנובעות מהמצב הייחודי שבו הגוף נמצא לרגע באוויר ללא כל תמיכה. הרבה מההשפעות החיוביות של השימוש בטרמפולינה נובע מהמצב הייחודי הזה. כיוון שמדובר בפעילות שהיא גם מהנה, יותר קל לבצע אותה לאורך זמן ובעקביות – כך היא עדיפה על פעילויות אחרות שאינן גורמות לנו להנאה גם אם הן תורמות לנו לבריאות וקשה לנו להתמיד בהן.

כללי זהירות

שימוש בטרמפולינה, אם כן, יכול לתרום לבריאות שלנו אבל כמו כל פעילות גופנית וספורטיבית יש לבצע זאת בצורה הנכונה כדי להימנע מנזקים ופגיעות גופניות. לפני שמתחילים להתאמן על טרמפולינה חשוב להכיר את כללי הבטיחות ולדעת כיצד לא לפגוע בבריאות. הדבר נכון גם לגבי פעילות של הילדים עם הטרמפולינה – חשוב לוודא שהם משחקים בצורה בטוחה. תוכלו לקרוא על כך כאן, וגם כאן. זכרו ששימוש לא נכון בטרמפולינה יכול להיות מסוכן ולכן לפני שאתם מתחילים להתאמן עליה, הקפידו לדעת מה מותר ומה אסור.

הסרטון הראשון שתוכלו לראות מציע כמה קפיצות בסיסיות – ככה תדעו להתרגל למכשיר ולדעת מהם התרגילים הראשוניים שמתאימים לאימונים בסיסים עם טרמפולינות:

בסרטון הבא תראו כמה תרגילים מעניינים שמותאמים לטרמפולינה קטנה – חלקם מתאימים גם לטרמפולינות גדולות יותר:

הסרטון הבא הוא הראשון מתוך סדרה שלמה של תרגילים לטרמפולינה. שימו לב שחלק מהם מתאימים יותר לדגמים קטנים אבל רבים מתאימים גם לטרמפולינות גדולות יותר. לצד הסרטון תראו את הרשימה של שאר הסרטונים:

הסרטון האחרון הוא אמנם ארוך אבל מציע הרבה מאוד תרגילים למתחילים ומתקדמים בדגמים הגדולים יותר של הטרמפולינה. הקשיבו גם להקדמה לפני שאתם מתחילים ללמוד את התרגילים.

בוודאי כבר התעייפתם מכל הספורט אז נסיים פה. בסופו של דבר, נסכם, שימוש נכון בטרמפולינה מבטיח לכל אחד, שעות של הנאה.

Source: retronaut.co via Denise Petrey & on Pinterest

בואו להכיר את מגוון הטרמפולינות המעולות שלנו!

קפיצה נעימה לכם!

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים