fbpx

כיצד ניתן לארח בקלות בחגים?

שמי ליאת ואני גרה במושב בדרום רמת הגולן.

בכל שנה כשמתקרבים החגים אני מקבלת טלפונים מחברים הגרים במרכז שרוצים לבוא להתארח אצלנו בחג. עקרונית, אני מאד אוהבת את אותם חברים אולם מדובר פה בעבודה מאד קשה. לפני שהחברים מגיעים יש לקנות מצרכים בסופר, לאחר מכן יש לבשל אותם במשך שעות, לאחר מכן עורכים את השולחן, אחרי זה מגישים את האוכל ולבסוף צריך גם לשטוף את הכלים ולהחזיר הכול למקום.

לצערי בעלי רוני בקושי עוזר לי. כשמגיעים החברים שלנו מתל אביב הוא בדרך כלל יושב איתם בגינה על בירה ואני עובדת בפרך לבד במטבח. כך קרה שלפני שנתיים קבלתי החלטה ביני לבין עצמי שזאת הפעם האחרונה שאני מארחת בחג. העבודה הקשה פשוט שברה אותי. היו אצלי עשרים איש ובקושי מישהו עזר לי. כשבעלי רוני שמע שזאת הפעם האחרונה הוא התאכזב והבטיח לעזור לי בעתיד ואכן שנה לאחר מכן כשהגיעו האורחים הוא רצה לעזור לי, אך האורחים מתל אביב אמרו לו שהם הגיעו מרחוק “תן לליאת לעבוד במטבח” בוא שב איתנו כך אמרו ללא היסוס.

“זהו זה” לאחר אותו חג אמרתי לרוני שאין מצב שאני מארחת יותר את החמולה מהמרכז.

לפני חצי שנה באנו לחברים שלנו ממושב בלב השרון לארוחת צהרים. כשנכנסנו לחברים שלנו ראינו שהם הזמינו חמישים איש שאלתי את גילה בעלת הבית איך היא מתכוונת לארח כל כך הרבה אנשים וגילה אמרה לי שזה לא בעיה, כולם יכינו את הארוחה וכולם ינקו לאחר מכן את הכלים. שאלתי את רינה איך עושים נס כזה ורינה אמרה לי בואי תראי בחוץ.

בחצר עמד מטבח גינה מהמם שכל האורחים בישלו בו ביחד את הארוחה, לאחר מכן כולם ערכו ביחד את השולחן ובסוף הארוחה גם הגברים וגם הנשים ניקו ביחד את הצלחות. גילה אמרה לי ברגע שיש מטבח גינה אז כולם עובדים ביחד והיא לא תקועה לבד במטבח בזמן שכולם נמצאים יחד בחוץ. יותר מזה, אחרי ארוחה כזו אפילו הבית נשאר נקי ומסודר. תענוג.

רוני ראה את זה הוא קיבל החלטה מיידית להתקין לנו מטבח גינה כזה בחצר ואכן מאז שיש לנו בחצר מטבח גינה כל האורחים שלנו משתתפים בהכנה ובקיפול הארוחה. המטבח גינה אפילו גרם לחלק מהאורחים שלנו בפעם הראשונה להיכנס למטבח…

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים