fbpx

לשהייה בסאונה יש אפקט של פעילות גופנית

מחקר שבוצע בפינלנד ופורסם במגזין Jama Internal Medicine, מגלה כי לשהייה בסאונה יש יתרונות בריאותיים משמעותיים, אף יותר משחשבנו עד כה. מכיוון שבפינלנד יש יותר מ-3 מיליון סאונות, הרי שהיא המקום המתאים ביותר לעריכת מחקר שכזה.

המחקר עקב אחר 2,315 גברים בפינלנד במשך 21 שנה. מי שהלך לסאונה 4 עד 7 פעמים בשבוע, הפחית את סיכוייו למחלות לב ב-53%. מי שהלך לסאונה פעמיים עד 3 בשבוע, נהנה מהפחתת סיכון של 22% בלבד.

 

משך השהייה בסאונה משפיע ישירות על הסיכון לחלות במחלות לב – 11 עד 19 דקות בסאונה מורידות את הסיכון למחלות לב ב-7%, ושהייה מעל 19 דקות מורידה את הסיכון ב-52%. במקביל יורד גם הסיכון לתמותה באופן כללי. שהייה בחום הסאונה מאיצה את פעילות הלב בדומה לפעילות גופנית, כגון הליכה מהירה.

אורח החיים המודרני ממלא את יומנו במתחים רבים ולאלו יש השפעה ישירה על בריאותנו ומצב רוחנו. יש מומחי רפואה שאף טוענים כי מרבית המחלות שבהן אנו לוקים נובעות כתוצאה ממתחים שהגוף והנפש אוצרים בתוכם.

השהות בסאונה משחררת אותנו מלחצים אלו בכמה אופנים – ראשית ההתנתקות הרגעית משגרת היום עוזרת מאוד להפיג את המתחים שאנו צוברים.

בתוך הסאונה אין שימוש במכשירים אלקטרונים והראש יכול להתנתק לכמה רגעים מהנושאים הרבים שמטרידים אותו. חום הסאונה מרגיע את הגוף ומשפר את זרימת הדם, מה שעוזר בשחרור אנדורפינים במחזור הדם, ואלו תורמים מאוד לשיפור מצב הרוח ומסייעים גם בשיכוך כאבים.

השהייה בסאונה עוזרת להרפות שרירים ולהרגיע כאבי שרירים. במיוחד יעילה השהות בסאונה לאחר אימון כשהפחתת הלחץ ברקמות השריר מחסלת גם רעלנים שנמצאים בגוף כמו חומצה לקטית. אחד הגורמים העיקריים לשיפור בהרגשתנו היא ההזעה המוגברת. השהות בסאונה מגבירה את קצב ריקון הרעלים מהגוף באמצעות הזעה מוגברת בזכות המעלות הגבוהות שבסאונה. מצב הזעה מוגבר בחשיפה לטמפרטורות גבוהות עוזר לסלק מהגוף עופרת, אבץ, ניקל וכספית – רעלים שנספגים בגופנו מהסביבה שבה אנו חיים.

עוד יתרון – בזמן השהות שלנו בסאונה העור עובר תהליך ניקוי. הזיעה שוטפת את שכבות העור ומחדשת ומבריקה את עורנו, מנקה את הנקבוביות וגם מונעת פגיעה בחלבון קולגן ששומר על עורנו מתוח. הסאונה בהחלט תורמת לשיפור יכולותיו של שריר הלב. טמפרטורת הגוף עולה בזמן השהות בסאונה ומרחיבה את הנימים שמובילים דם במערכות הגוף. התגברות קצב הזרימה משפר את התפוקה הקרדיאלית של הלב. שימוש בסאונה יכול להיות טיפול משלים מצוין להתעמלות גופנית ויכול לשפר מאוד את יכולותיו של שריר הלב וכתוצאה גם את שאר מערכות הגוף.

הבונוס הגדול ביותר בזמן ישיבה בסאונה: שריפת קלוריות. קצב שריפת הקלוריות בסאונה מוגבר בעקבות קצב ההזעה המוגבר. הגוף מגביר את קצב צריכת הקלוריות ככל שפעילות הלב מתגברת. האצה זו בפעילות הלב דורשת חמצן ולכן הגוף משתמש בכמות גדולה יותר של קלוריות על מנת לייצר אנרגיה.

השימוש בסאונה מפחית מאוד הסיכוי לחלות במחלות החורף – הצטננות, שפעת וכאבי גרון או אלרגיות. כאשר הגוף עומד בחום הסאונה מוגבר קצב ייצור כדוריות הדם הלבנות ואלו יעילות מאוד במלחמה בחיידקים הגורמים למחלות.

ישנן דרכים נוספות שבהן הסאונה עוזרת לנו להתמודד עם לחצים וכאבים. השילוב של סביבה שקטה עם הטמפרטורות הגבוהות שמיוצרות בחדרון הסאונה הם הגורם לשיפור בבריאותם של עשרות אלפי אנשים בכל יום. קחו לכם רגע פרטי ותנו לראש לנוח, לגוף להזיע החוצה את הרעלים שהוא אוגר בתוכו ולמערכות הדם להגביר קצב ולהתייעל.

מתאים לך סאונה פרטית בבית או בחצר?
המומחים של איסמור לרשותך 24 שעות ביממה: 03-5773961

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים