fbpx

מדרגות עץ ותרומתן לעיצוב החלל

בעבר היה העץ חומר גלם עיקרי לבנייה באזורים בו הוא מצוי בשפע, ולמעשה זה עדיין כך במדינות רבות (ביניהן קנדה וחלקים מארה”ב). עם פיתוחם של חומרי בנייה נוספים  – כגון מלט, לבנים שונות, קירות גבס, חומרים פלסטיים ומיני תרכובות סינתטיות אחרות – פחת השימוש בעץ עד כדי שכיום הוא נחשב לעיצוב מיוחד, יוקרתי או כפרי.

כך למשל ישנם מי שמתקינים רצפות פרקט מעץ טבעי, בונים דקים או פרגולות מעץ בגינה או במרפסת, מוסיפים חיפוי קירות מעץ ועוד. מדרגות מעץ עשויות אף הן להיות תוספת נאה לחלל מעוצב, וייתכן גם שמדרגות אלה הן הבחירה הפרקטית ההגיונית ללא קשר לתרומתן לעיצוב.

מדרגות מטבען הן אלמנט בולט בחלל, אפילו אם מדובר בגרם מדרגות בעל ממדים צנועים, המוביל למשל לעליית הגג או אל מרפסת חיצונית. עובדה זו הופכת כל גרם מדרגות לבעל פוטנציאל משמעותי לתרום להשגת המראה הכללי המבוקש.

כאמור, עם השנים העץ פינה מקומו לחומרי גלם מודרניים. בכך רוב גרמי המדרגות בבתי מגורים, כמו גם בבתי עסק, החלו נבנים מחומרים נוספים – כגון לוחות אבן, ריצופי אריחים או אפילו שיש מסותת.

מעיניהם של מעצבי פנים ואדריכלים, לא נעלמה חשיבות יצירת גרמי מדרגות המשתלבים בהרמוניה בחלל בו הם מוצבים. ניסיונות רבים נעשו ושלל עיצובים ומראות שונים הומצאו לגרמי מדרגות. כך למשל ישנן מדרגות “מרחפות” (שהמבנה התומך שלהן מוצנע עד כדי שהן נראות כאילו הן תלויות כמעט מעצמן באוויר), מדרגות לולייניות (שהן גם חסכוניות מאוד במקום), גרמי מדרגות בעלי מעקות מסוגננים (מעקות זכוכית למשל) ועוד.

נראה שככל שנוספו עיצובים וסוגים חדשניים של מדרגות, עדיין תמיד נותרה פינה חמה שמורה למדרגות העץ; אם כי גם מדרגות אלה זכו לשלל עיצובים חדשים ברבות השנים.

למדרגות עץ יתרונות רבים. לעץ תכונות שכמעט לא נמצא מי שאינו מתפעל מהן. מדובר בחומר טבעי, ממנו קיימים שלל סוגים, כשלכל אחד מראה ייחודי. על פני העץ ניתן ליישם שלל גימורים, ובכך לשוות לו גוון ואופי מבוקשים.

עץ הוא חומר קל יחסית לעיבוד, ניתן לעצב אותו לצורות שונות, לעגל פינותיו, ללטש אותו כך שיהיה חלק כמעט לחלוטין, או דווקא להותירו בעל חספוס טבעי. עץ הוא ללא ספק חומר גלם המאפשר שימוש רבגוני, שניתן בקלות לחדש את מראהו על ידי ליטוש ויישום מחדש של חומרי גימור (עמם נמנים צבעים, לכה שקופה או מגוונת, שמן פשתן ועוד).

בשנים האחרונות אנו רואים שימוש גובר והולך בחומרים האמורים לדמות מראה ותחושה של עץ. לדוגמה – רצפות פרקט העשויות לוחות מחומר מתועש, דק סינתטי ועוד. נראה כי מגמה זו פסחה על תחום השימוש בעץ בבניית גרמי מדרגות. כאן עדיין נעשה כמעט תמיד שימוש בלוחות ובקורות של עץ גושני (שנלקחו כמקשה אחת מגזעו של עץ יחיד).

מדרגות העשויות עץ הן קלות יחסית להקמה, עמידות, נאות מאוד וניתנות לחידוש אם אותות השימוש בהן הופכים ניכרים. יש הסבורים שהשימוש בעץ בכלל, וכך גם במדרגות, מתאים למי שמעוניינים ביצירת מראה אותנטי – בין אם כפרי, פשוט וגס או יוקרתי דווקא.

עץ, במיוחד כשהוא מיושם עם חומרים נוספים, יכול להשתלב יפה כמעט בכל סגנון עיצוב, אפילו באלה המינימליסטיים ביותר (לוחות עץ דקים בגרם מדרגות מרחפות, בתי עץ ומשחק לילדים ועוד).לאור הרבגוניות האפשרית נמצא גרמי מדרגות העשויים מעץ, באופן מלא או לפחות באופן חלקי, בחללים המעוצבים בכל סגנון.

המומחים של איסמור עומדים לרשותכם למתן ייעוץ מקצועי: 03-5773961

(קרדיט תמונה: מי השרון)

 

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים