fbpx

מטבחי חוץ – שיקולים בתכנון מטבח גינה

לנו הישראלים יש אופי אחר – אופי שהוא מאד שונה מזה של האירופאים למשל. אנחנו אוהבים לדעת שכולם חושבים שיש לנו הרבה, גם אם בפועל אין לנו. אצלנו, תמיד הדשא ירוק יותר, המכונית שלנו תמיד תהיה שחורה-גדולה-מבריקה יותר והטעם של האוכל שלנו תמיד יהיה טעים יותר. בשיחות בין ישראלים תמיד נוכל לשמוע, “כן, אבל אצלי זה יותר…” אצל הישראלים זה תמיד יותר. למה? כי כאלה אנחנו. אנחנו אוהבים להראות כמה טוב לנו. כאלה אנחנו, ישראלים.

 

לכן, כשאנחנו חושבים על תכנון של מטבח לגינה, אנחנו בדרך כלל רואים אל מול עיננו את מסיבות הברביקיו של האמריקאים:

גינה ענקית, דשא מטופח, שרשרת נורות מקיפה את עצי הפרי והנוי שלנו, המוזיקה מנגנת בקולי קולות ברקע ובמרכז הגינה מטבח שלא מבייש אף שף. גם לא את השפים מחו”ל.

יחד עם זאת, האמת עלולה לעיתים להיות קצת שונה. כשאנחו חושבים על תכנון של מטבח לגינה, עלינו להתייחס למספר שיקולים שחייבים לקחת אותם בחשבון.

תקציב

בואו נשים את הקלפים על השולחן. מטבח גינה הוא עוד מטבח. הוא יכול לכלול כיריים, מנגל גז, משטח מעבודה, מקרר ועוד. העלות של מטבח כזה היא יקרה. יש לדעת מהו התקציב שייעדתם לטובת מטבח הגינה ולראות איזה סוג עומד בשיקולי התקציב שלכם.

בנוסף, ומעבר לעלות של המטבח עצמו צריך לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו צריכה גבוהה יותר של חשמל (מקרר ושאר מכשירים שצורכים חשמל), עלות התקנת נקודת גז (העלות כוללת שעת עבודת טכנאי, התקנה ועוד) או רכישת בלון גז נוסף, עלות ארגון או סידור מחדש של הגינה – אם הסידור הקיים איננו תואם את הצורך החדש.

גודל הגינה

במסגרת השיקולים יש לבדוק את גודל הגינה שלכם ולתכנן מבעוד מועד כיצד ניתן לבנות את מטבח הגינה בצורה הטובה ביותר. יש להתייחס לנקודות הבאות:

גריל גז: אם אתם מעוניינים בגריל גז – יש צורך באספקת גז נוספת. יש להיערך ולהניח במקום בטוח את בלון הגז. אם יש לכם נקודת גז, יש לבדוק האם העברת הצינורות הינה אפשרית ובטיחותית מספיק.

מקרר: בדקו האם יש לכם מקום להצבת המקרר במקום מקורה וקריר יחסית. קחו בחשבון כי מקרר צורך חשמל והוא עלול לצרוך יותר כדי לקרר את עצמו אם יש עליו שמש ישירה. לכן, בדקו כי קיימת אפשרות למיקום אופטימלי עבוור המקרר. אם המקרר נכנס בתוך יחידת המטבח, בדקו גם שעדיין נשאר מקום למעבר נגיש בגינה ושהיחידה לא ארוכה מידי וחוסמת לכם את המעבר.

כיור: כדי להשתמש בכיור יש צורך בנקודת מים. בדקו האם יש לכם אפשרות להשתמש בנקודה קיימת, או עליכם להתקין חדשה – מה שיגרור עלויות נוספות. בדקו כי הצינורות אינם חשופים כדי למנוע חימום מהשמש וכדי למנוע מקרי היתקלות ונפילה בגללם.

משטח עבודה: משטח זה מאפשר את חיתוך האוכל והכנתו. לעיתים תוכלו להשתמש במשטח זה גם על מנת לייבש שם את הכלים. בדקו כי הוא נמצא במקום האופטימלי עבורכם וגדול מספיק על מנת לענות על הצרכים שלכם, בין אם לצורך הכנת האוכל או בין אם לצורך ייבוש הכלים.

כיריים: הכיריים מספקים מקום נוסף להכנת האוכל וניתן לבשל עליהם בקלות ובנוחות. יש לקחת בחשבון כי כיריים צורכים מקום נוסף. עליכם לבדוק אם ניתן לשלב את הכיריים במטבח הגינה ולמקם את היחידה בצורה הנוחה והטובה ביותר. את הכיריים אפשר לחבר לנקודת הגז של גריל הגז, כך שיש חסכון מבחינת עלות נקודה נוספת.

החזון

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא לדעת מי אתם ומה אתם רוצים. אם נעזוב לרגע את התקציב בצד, יש להתייחס כאן לצורה שבה אתם רואים את מטבח החלומות שלכם, רק שהפעם הוא ממוקם בגינה. עליכם לתאר לעצמכם בצורה הטובה ביותר את הרצון והחזון שלכם כדי שניתן יהיה להתאימו ככל האפשר אל המציאות.

הצורך במטבח חוץ

בדקו היטב מה כולל הצורך שלכם במטבח שכזה. האם הוא רק לשם היופי, או שאתם מארחים הרבה ואוהבים את הבילוי בגינה? לאחר שתבינו היטב את הצורך האמיתי שלכם ניתן יהיה להתאים לכם את מטבח חוץ המושלם מתוך המבחר של מטבחי חוץ מעולים שיש לנו להציע.

סוג החומר

שיקול חשוב לא פחות הוא מהו החומר ממנו אתם רוצים את מטבח הגינה שלכם. חשוב מאד לנסות ולהתאימו לנוף הסביבתי בו אתם גרים. הכוונה היא שאם בגינה שלכם יש מסלעה וממנה זורם נחל קטן, יתכן ויתאים יותר מטבח גינה מאבן ולא מנירוסטה. בנוסף יש לקחת בחשבון את תנאי מזג האויר: יש לבחור בחומר שלא צובר חלודה ולא משנה את צבעו במעברים מגשם לשמש חמה.

לסיכום, לפני שבחרתם לעצמכם מטבח גינה ושדרגתם משמעותית את מראה הבית שלכם וערכו, בדקו היטב את כל השיקולים הקיימים והחליטו רק לאחר בדיקה מושכלת.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים