fbpx

מטבח חצר לצימרים

מצד אחד, מי שמגיע להתארח בצימר בכנרת, בגולן, בעמק יזרעאל, בנגב
או במדבר יהודה, רוצה ליהנות מחופש מוחלט ומהיעדר כל מטלה או התחייבות
רק להתמסר לפינוקים השונים ולבלות זמן איכות, בחברת עצמו, בחברת בן/בת זוג,
יחד עם המשפחה או יחד עם חברים.

מצד שני, בשנים האחרונות רבים מאיתנו הפכו למאסטר שפים בפוטנציה ואוהבים מאוד להכין מטעמים.

 

אולי אלה שלל תוכניות האוכל בטלוויזיה, אולי העובדה ששפים וקונדיטוריות הפכו לכוכבים ואולי זה השפע המסחרר של חומרי הגלם הזמינים היום שבתוספת הגישה הנוחה לאינספור מתכונים מאפשר לכל אחד להביא לידי ביטוי קולינרי את היצירתיות שבו.

מה שבטוח הוא שגם כשאנחנו בצימר, גם שם אנחנו רוצים להפיק מטעמים שונים ולא רואים בכך מטלה מעצבנת או כורח המציאות, אלא להיפך: חלק בלתי נפרד מהבילוי.

לבשל בצימר? רק תחת כיפת השמיים

על מנת לאפשר לנו ליהנות מחדוות הבישול גם כשאנחנו בצימר בכנרת או בכל מקום אחר בארץ, הפכו המטבחים בצימרים למאובזרים יותר ויותר. אולם ישנה גם מגבלה בלתי נמנעת: בניגוד לבית, שבו גם כשמדובר בחלל פתוח, עדיין המטבח מופרד יחסית משאר המרחבים, הרי שבחלק גדול מהצימרים הפרדה כזו אינה אפשרית והמטבח מהווה המשך ישיר לחדר השינה. כתוצאה מכך בישולים, טיגונים, צליות וכו’ עלולים ליצור ריחות עזים מדי, גם כשמותקנות בצימר מערכות אוורור רבות עוצמה. בנוסף, המטבחים בצימרים אינם רחבי ידיים במיוחד שהרי צריך להשאיר מקום למיטת ענק, לג’קוזי מרווח ולפינה שבה ניתן יהיה לשבת בנחת (בדרך כלל מול טלוויזיה עם מסך גדול).

הפיתרון? מטבח בחצר הצימר.

ואכן, ביותר ויותר גינות – בין אם מדובר בצימר ובין אם מדובר בבתים פרטיים – כבר ניתן לראות מטבח של ממש.

מה כולל מטבח גינה?

ישנם מטבחי גינה הכוללים כיור, מקרר, ארונות אחסון, טאבון, גריל, כיריים, משטח עבודה רחב ידיים ועוד. ישנם, באופן טבעי, גם מטבחים מודולאריים הכוללים רק חלק מהציוד הנ”ל, בהתאם לצרכים ספציפיים.

ישנם מטבחי חצר לצימרים מעץ וישנם כאלה מנירוסטה – מטבח מעץ מקנה לצימר מראה יותר חמים ואילו מטבח מנירוסטה משדר יותר יוקרה ומודרניות. אופציה נוספת היא מתקן ברביקיו מאבן הנהנה מעמידות גבוהה (דבר חשוב במיוחד כשמדובר במטבח חצר בצימר שבו עוברים אורחים רבים).

היתרונות של צימר עם מטבח

דמיינו את עצמכם מבשלים במטבח בתוך חלל הצימר.

עכשיו, דמיינו את עצמכם מבשלים במטבח המותקן בחצר של צימר ומשקיף אל הנוף.

אין ספק שהרבה יותר כיף לבשל אל מול נוף מרהיב עין, באוויר הצח. בנוסף, מי שיוצא לצימר ותקוע במטבח בזמן שהילדים משתובבים בחוץ ודאי מכיר את התסכול הכרוך בכך – ויכול להעריך את האפשרות להיות איתם בחוץ, לשלב את הטבע האוכל עם משחק איתם וליהנות מחופשה פשוט מושלמת.

אז אם אתם בונים צימר או משפצים אותו, כדאי מאוד לחשוב על התקנת מטבח חצר שישמח את האורחים שלכם וגם אתכם – בהזדמנויות שבהם אין לכם אורחים ואתם יכולים ליהנות ממנו בעצמכם. מצד שני, אם אתם מתכננים חופשה בצימר, חפשו צימר עם מטבח חצר – ההנאה מובטחת.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים