fbpx

על השילוב של מוצרי מתכת בעצוב הבית

פרזול הוא שם כולל לכל מוצרי המתכת המעוצבים הנמצאים בביתנו,
מוצרי מתכת הדורשים עיצוב ועבודת נפחות.
פרזול הוא שם כולל לכל מוצרי המתכת המעוצבים הנמצאים בביתנו,
מוצרי מתכת הדורשים עיצוב ועבודת נפחות. ישנן דוגמאות רבות לפרזול בבתים,
בתי עסק וגם במרחב הציבורי. עם התגברות הטרנד האפנתי של שילוב מתכת בעיצוב פנים הבית אנו נתקלים במוצרי פרזול למטבח או לחצר – במקומות בהם בעבר התפשרו המעצבים ובעלי הבתים במוצרי עץ או פלסטיק.

יסודות הפרזול:

פרזול מתייחס לכל עבודות המתכת המעוצבת באמצעות נפחות. ישנם מוצרי מתכת שמיוצרים על ידי  פס ייצור אוטומטי למוצרי מתכת במפעל (כמו ברגים או מסמרים), אך כל מוצר מתכת שעובר תחת ידיו של נפח מכונה פרזול. גם מוצרים שמיוצרים בכמויות גדולות כמו ידיות לארונות ולמגירות ממתכת הינם מוצרי פרזול שעברו תהליך על ידי נפח.

המתכת הפופולארית ביותר לפרזול היא האלומיניום שמשמש לייצור שלל פריטי פרזול בשל תכונה אחת עיקרית – גמישותו היחסית בעת חימום והקלות בה ניתן לעבד אותו למוצר מוגמר. האלומיניום הוא  חומר קל המצופה בשכבת מגן מבריקה טבעית הנוצרת מהתחמצנות. את מוצרי האלומיניום ניתן לייצר ולעצב בכל צורה בעזרתן של מכונות המיועדות לכך.

כאשר בוחרים איש מקצוע שיעצב לכם מוצרי פרזול חשוב להבין שלא כל אחד מסוגל לייצר מוצרי פרזול איכותיים. מתכת היא חומר מסובך לעיצוב ויש לדעת לעבוד עמה במיומנות. אספקטים רבים בעבודת הנפח או המעצב צריכים להילקח בחשבון כאשר בוחרים מוצר פרזול:  סוג המתכת, שיטת העבודה,  נקודות הריתוך האופטימאליות וצביעה איכותית שתשמור על המתכת והעיצוב לאורך זמן.כאשר מדובר במוצרי פרזול שאמורים לשמש אותנו בחצר ביתנו חשיבות איכות העבודה אף גבוהה יותר מאחר ומוצרים אלו חשופים לנזקי מזג האוויר.

מוצרי פרזול בבית
ייתכן ולא שמתם לב אך מוצרי פרזול נמצאים ברחבי הבית בפורמטים שונים. במטבח קיימות מסילות למגירות,  ארונות יעודים לאחסון סירים, הידיות לארונות, המתלים, צירי הדלת – כל אלו מוצרי פרזול קטנים יחסית אך חשובים ביותר. ישנם מטבחים לדוגמא שהותקנו בהם ארונות מתכת או משטחי עבודה ממתכת – גם אלו מוצרי פרזול. כמו המטבח, גם בחדר האמבטיה הידיות, הארונות, ברזים מעוצבים או מדפים ממתכת – כולם מוצרי פרזול שעברו תחת ידיו של נפח.

ישנם רהיטים המשלבים מתכת עם חומרים אחרים – כמו שולחן עץ או זכוכית בעל רגלי מתכת, כסאות יציבים בשילוב מתכת או מראות מעוצבות עם מסגרת מתכת מעוצבת. גם שולחן המחשב בחדר העבודה עשוי מאלומיניום.

ומחוץ לבית?
בגינה ובחצר הביתית מוצרי הפרזול קיימים בשערים לחניות, גדרות מתכת המקיפות את החצר, מעקים (גם בפנים הבית במקרה של בית דו קומתי), אדניות לעציצים, או ספסלים מעוצבים המקנים נוחות ועיצוב מדהימים.

פרזול הוא למעשה חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. היתרונות של מוצרים עמידים ומעוצבים אלו הם רבים, ולכן אפשר לשלב מוצרי פרזול בכל חלק בבית או בחצר.

“פרזול אומנותי”

אומנות במתכת היא אחת מצורות האומנות העתיקות ביותר, זוהי אומנות בת אלפי שנים. על פי רוב ניתן לומר כי המתכת, שהיא חומר יקר, משמשת בעיקר לבניית מוצרים פרקטיים. אך השילוב של מתכת פרקטית עם עיצוב מיוחד הופכים מוצרי פרזול כמו רהיטים, מראות, מעקות מיוחדים וכן הלאה ליצירת אומנות אמיתית. הפרזול האומנותי מאפשר להכניס מתכת אל תוך הריהוט הביתי למשל, ולהתייחס אליה באספקט העיצובי ולא רק הפרקטי. מתכת בשילוב עם עץ, זכוכית, או אבן טבעית הוא אחד הטרנדים המובילים כיום בעיצוב בתים פרטיים, במיוחד במטבח ובחדרי האמבטיה.

באיסמור קיימים מגוון מוצרים שימושים ובטיחותיים לחצר. למשל: טרמפולינה לחצר, בית עץ לילדיםמחסני גינה.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים