fbpx

רגע לפני הקיץ – היפטרו ממזיקי הגינה והחצר

בעליהם של גינות וחצרות פרטיות סובלים לא אחת ממכת מזיקים כפולה – גם מהמזיקים הרגילים שכולנו מכירים ונמצאים במקום באופן טבעי (ג’וקים, נמלים, חרקים מעופפים ומכרסמים), וגם מזיקי “על הדרך” שמצאו פינה חמה בלבם לחצר המטופחת שלנו.

לעולם לא נגיע למצב בו אין בקרבתנו מזיק כזה או אחר; אך למרות זאת, יש לא מעט דברים שניתן לעשות כדי למנוע מהמזיקים להשתלט לכם על החצר. הנה כמה מהעיקריים בהם, כפי שניתנו על ידי המומחים של חברת דור הדברות – שירותי חיטוי והדברה.

 

צמחייה הגדלה בגינה ובחצר ללא פיקוח ובקרה, עלולה להוות מקור בלתי אכזב למזיקים שונים שאוהבים להסתתר ולהתחבא. מרגע הגיעה של עונת האביב, נחשים, עקרבים ועכבישים מוצאים את דרכם החוצה, ויכולים לתפוס מחסה מחום היום דווקא אצלכם בחצר.

לפיכך הדברת עשבים שוטים וצמחים אחרים הגדלים ללא בקרה, היא חיונית. אם אפשרי הדבר, רצוי להימנע משתילת צמחים מטפסים, שהופכים עם הזמן למקור בעייתי של מזיקים. במקרים בהם אינכם בטוחים שהשגתם את מטרתכם, הזמינו שירותי הדברה, ערפול ואיוד של צמחייה.

טיפול בצנרת ובנזילות

מערכות השקיה פגומות יוצרות טפטופים ונזילות, שמצטברות לכדי שלוליות ומאגרי מים עומדים בחצר. בעיקר בעונות האביב והקיץ החמות, הדבר אומר משיכה מיידית של מגוון יצורים החיים המעוניינים להשתמש במים – אם לשתייה ואם לצורכי התרבות (בעיקר חרקים). טפלו בכל בעיית צנרת ודאגו לייבש שלוליות ומקווי מים קטנים.

במקביל לטיפול בצנרות המים בחצר, ודאו שאין מכלים המפוזרים במקום ומכילים מים עומדים. צמיגי רכב ישנים יכולים להכיל בתוכם מים נסתרים, שעלולים לשמש כר פורה להתרבות של יתושים מציקים. צנרת ביוב ומים העשויה מפלסטיק (פוליאתילן) סובלת פחות מבעיות של ג’וקים ושאר חרקים המגיחים מהאפלה.

היקף החצר

יש להניח שהחצר או הגינה שלכם, כמו גם היקף הבית, מגודרים היטב למניעת פלישה של בני אדם לא רצויים. במקביל יש לעשות פעולה דומה למניעת כניסתם של מזיקים, באמצעות התקנת רשתות חרקים צפופות. מומלץ להתקין את הרשתות כמה עשרות סנטימטרים טובים מתחת לאדמה, משם להמשיכן מעלה כמה שיותר גבוה. אם חרקים לא יצליחו לחדור פנימה, יש להניח שגם מזיקים גדולים יותר – כגון מכרסמים, זוחלים, כלבים וחתולים – יישארו בחוץ.

אל תמהרו להרים גבה. חתולי וכלבי רחוב הם מקור בעייתי מאוד לפרעושים, שעלולים לתקוף את החצר ואת הבית בנגע קשה במיוחד. עדיף למנוע מראש את כניסתם של אלו הראשונים. כמו כן, אם יש לכם חומת אבן המקיפה את מתחם הבית והחצר, לטשו אותה עד שתהיה חלקה מכדי לאפשר טיפוס, ולאחר מכן יישמו עליה טיח חלק ולא מחוספס (פתרון מצוין גם לבתים עצמם).

שתילה ונטיעה נבונות

מכיוון שבחצר או גינה אנו עוסקים, יש להניח שחלק מהצמחים יהוו מקור משיכה למזיקים. ודאו מראש אילו סוגי צמחים, פרחים, שיחים ועצים אתם עומדים לשתול בחצר, כדי לדעת ממה להימנע. עצי פרי מושכים עטלפים וחולדות; עצי דקל מושכים חולדות ויונים; עצי אורן מסוימים הם ביתו של החרק העוקצני תהלוכן האורן, שנגיעה בו מותירה את עורנו רגיש ומלא פריחה.

כמו כן רצוי להתייעץ עם אגרונום לפני נטיעתם של עצים, מכיוון ששורשיהם עלולים לחדור עמוק לאדמה ולבקע צנרות מים, ביוב, חשמל וגז.

מחסנים, פרגולות, סככות, דקים

כל מבנה חיצוני היושב בחצר עלול להיות בית שני גם למזיקים. ודאו שכל מבנה המיועד לשבת בחצר, כגון מחסן גינה, יעבור איטום בין הדלת לקווי החיבור בין הקירות וכן הלאה. כמו כן לרשת את כל החלונות ברשתות חרקים צפופות ולאף לבצע הדברה פנימית בתוך המבנה.

דקים יש לבנות על משטחי בטון ולא על אדמה גלויה, משום שזו האחרונה עלולה לשמש פתח-מוצא למכרסמים המגיחים מלמטה.

תאורת חצר

תאורה מסוגים ובצבעים מסוימים משוכת חרקים כאלה ואחרים (מלכודות חרקים אולטרה סגולות הן ההוכחה לכך). תאורה בצבע צהוב מושכת פחות חרקים ואף דוחה חלק ניכר מהם.

ערימות חפצים בחצר

כל ערימות החפצים וכלי הגינה שנערמות עד לבלי סוף, הן פשוט בית מלון 5 כוכבים למזיקים מכל הסוגים. עשו סדר בבלגן והעיפו כל מה שאינכם צריכים. וכל מילה נוספת מיותרת.

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים