fbpx

שיקולים בבחירת גריל ומתכון אחד פשוט וטעים

ישראלים אוהבים לעשות “על האש”. בכל אירוע שרק אפשר, בכל פעם כשרק צצה ההזדמנות אפשר למצוא מישהו שמחזיק ביד פיסת עיתון ומנפנף מעל הגריל… אבל אפשר לתהות: האם עדיין כמות המנפנפים נשארה גדולה כמו בעבר או שרובם הגדול של אוכלי הבשר פנו כבר לשיטות מתקדמות וקלות יותר?
קיימים שלושה סוגים של גרילים בשוק: חשמלי, פחמים וגז. לכל סוג יתרונות וחסרונות. לפני שאתם רצים להזמין את הגריל הבא שלכם, מומלץ כי תבדקו איזה גריל הוא המתאים ביותר עבורכם.

גריל חשמלי

על מנת להפעיל גריל חשמלי, יש צורך בחיבור זמין לחשמל. דבר זה יכול להוות בעיה אם בחרתם לעשות פיקניק מתחת כיפת השמיים. בנוסף, אמנם טעם הוא עניין אינדבידואלי, אך רבים יגידו לכם כי הבשר פחות טעים בשימוש בגריל זה. יחד עם זאת זהו הגריל הקל ביותר לניקוי.

גריל פחמים

גריל זה מצריך פחמים, חומר מדליק ואמצעי להצתת אש. זמן ההצתה שלו עלול להיות ארוך וגם כזה שדורש מאמצים (לנפנף, לנפנף…), אך לאחר שהוא נדלק הוא מייצר את החום הנדרש לצליית הבשר. אנשים רבים יאמרו כי לטעם של בשר הנצלה על גריל פחמים אין תחליף. הוא לרוב נייד, וזמין לשימוש בפיקניקים בחוץ. הנתונים הסטטיסטים מלמדים כי יותר מ80% מהאוכלוסיה יעדיפו למנגל על גריל פחמים מאשר על כל מנגל אחר. זו כנראה אחת הסיבות לכך שהוא נמצא כמעט בכל בית בישראל.

סוג מתקדם של גריל הפחמים הוא גריל האבן הבנוי, זהו גריל נייח המתאים במיוחד לחובבי הגריל הרציניים. כשמכינים בשר בגריל אבן בנוי, האבן שבמתקן סופגת את חום הגחלים – מה שמאפשר צלייה ארוכה או קצרה של הבשר באיכות ללא פשרות. גריל אבן בנוי נבנה מתערובת של אבן גירית המאפשרת עבודה עם עצים בנוסף לפחמים, דבר המוסיף ניחוח מיוחד לבשר.

אתם מוזמנים להתרשם ממגוון גרילי האבן באתר שלנו – גריל אבן בנוי.
יתרון נוסף של הגריל הזה הוא שהוא מתאים מאוד לחצר, לגג או למרפסת ואפילו יכול להיות חלק מהעיצוב שלהם.

גריל גז

כל מי שאי פעם השתמש בגריל גז, יתכן ולא ישוב עוד להשתמש בגריל אחר. גריל זה הוא הפתרון האולטימטיבי בנושא המנגל. זמן צליית הבשר בו מתקצר ולצורך הדלקתו אין צורך במאמץ מיוחד אלא רק בבלון גז. יתרון גדול בגריל זה הוא שניתן לשלוט על עוצמת החום באמצעות וסת וכך ניתן להגיע לחום הדרוש לצליית הבשר לאחר כחמש דקות בממוצע. מאחר והגריל גדול, משטח הצלייה שלו מאפשר צלייתו של בשר רב בו זמנית. לעומת זאת, חלק יגידו כי הם מעדיפים את טעם הבשר הנצלה על גריל פחמים יותר מזה שנצלה על גריל גז.

בין אם ההעדפה של גריל הפחמים היא הרגל או עניין של טעם אתם מוזמנים לבוא ולהתרשם ממגוון גרילי הגז המוצאים אצלנו באתר – גריל גז

ואם לא די לכם בכך – ולא די לכם בכך, להשלמת החוויה בואו גם להתרשם ממטבחי הגינה והחוץ שמשלבים גריל גז מקצועי עם אביזרים שימושיים נוספים . מטבחי חוץ שלנו הם פינוק מושלם לאהובי המנגל הרציניים.


כעת, לאחר שהצגנו את היתרונות והחסרונות של הגרילים השונים, להלן מתכון טעים לכרעיים ברוטב סילאן שהולך מצויין על הגריל (בין אם הוא חשמלי, פחמים או גז):

החומרים:

כרעיים לפי כמות הסועדים
מרינדה לכרעיים (החישוב כאן הוא לפי ארבעה כרעיים):
3 כפות סילאן
1 כף אבקת מרק
חצי כוס מים רותחים
שיני שום – על פי הטעם

אופן ההכנה:

יש לנקות את הכרעיים, לחתוך אותן באמצע ולהשאיר את העור (הוא מספק לחות לעוף ודואג שלא יהיה יבש).

יש לערבב את הסילאן עם המים, אבקת המרק והסילאן.

קלפו את שיני השום.

בתוך קופסא בעלת מכסה הניחו את העוף הנקי ואת השום ושפכו מעל את המרינדה. בדקו כי היא עוטפת את כל העוף.

סגרו את הקופסא והניחו במקרר לשלוש שעות לפחות.

כעת כל שנותר הוא לצלות את העוף על הגריל.
בתאבון!

למידע נוסף והזמנת המוצר השאירו פרטים